شیرازبه عنوان یكی از مناطق آزاد زیارتی كشور مطرح خواهد شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر جهانیان، یكشنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس در شیراز افزود: یكی از اقدامات خوبی كه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور دنبال می شود بحث ورود گردشگر خارجی به كشور است كه با در نظر گرفتن این سه شهر به عنوان مناطق آزاد زیارتی، ورود زائران از هر نقطه دنیا به این سه شهر بدون نیاز به روادید انجام می شود.

او ادامه داد: این اقدام یك اتفاق و حركت خود در حوزه صنعت گردشگری كشور است كه باعث ایجاد رونق در این صنعت می شود.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای كشورضمن اشاره به افزایش بیش از 53 درصدی سفرهای نوروزی در نوروز امسال در كشور نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در بحث اسكان مسافران نیز شاهد فزونی 33 درصدی در كشور هستیم.

جهانیان اظهار داشت: بازدید از جاذبه های گردشگری كشور نیز در نوروز امسال بیش از 66 درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور اضافه كرد: در بحث ورود و پذیرش مسافران نیز استان های قم، فارس، اصفهان، مازندران و هرمزگان بیشترین تعداد ورود مسافر را داشته اند.

وی گفت: همچنین محور مرودشت – شیراز بعد از محورهای كرج - تهران، كرج – قزوین و تهران – قم پرترددترین محور كشور در ایام نوروز بوده است.

جهانیان ادامه داد: یكی از اقدامات خوب دیگری كه از سوی ستاد تسهیلات سفر در این ایام دنبال شد بحث عدم افزایش هزینه اقامت در مراكز اقامتی از جمله هتل ها و مهمانپذیرها بود كه در برخی شهرهای كشور حتی مراكز اقامتی با 10 درصد تخفیف به مسافران خدمات ارائه می دادند.

وی خدمات رسانی مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی در استان فارس را بسیار مشهود دانست و گفت: در بحث اسكان، ارائه خدمات بهداشتی، نظافت و پاكیزگی شهری، خدمات اورژانس، مباحث امنیتی و ترافیكی در فارس و خصوصا شهر شیراز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در این جلسه، مدیران و معاونان دستگاه های مختلف به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث خدمات رسانی به میهمانان و مسافران نوروزی پرداختند.ك/2

678 / 675





:: برچسب‌ها: استرالیا , آب , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: